5 sposobów jak nie czuć głodu na diecie

5 sposobów jak nie czuć głodu na diecie

Wiele osób próbujących się odchudzać, boryka się z problemem uczucia ciągłego głodu.

Postanowiłem Wam pomóc i dlatego przedstawiam 5 sposobów, które odpowiadają na tak często zadawane pytanie: “Jak nie czuć głodu na diecie?”.

 

1) Więcej warzyw

 

Do każdego posiłku staraj się dorzucić pewną ilość warzyw.

Warzywa maja przede wszystkim bardzo dużo błonnika a on wypełni twój żołądek co spowoduje że fizycznie będziesz czuł mniej głodu.

Są szybkie w przygotowaniu, wystarczy pokroić, umyć, wrzucić na patelnię, podsmażyć i już mamy super dodatek do każdego posiłku.

Takie pożywienie ma bardzo duża objętość, czyli naprawdę wielka ilość warzyw ma naprawdę niewielką ilość kalorii, a gwarantuję że po sporej dawce będziesz syty na długo.

Na koniec warto dodać że warzywa to przede wszystkim minerały, witaminy oraz mikroskładniki których często nie dostarczamy w dobie dzisiejszych czasów.  To na pewno też pomoże odżywić organizm, a jak wiadomo w zdrowym ciele zdrowy duch.

 

2) Częste picie wody

 

Gdy rano wstajemy pierwsze co powinniśmy zrobić to wypić 300-500 ml wody, nasze ciało po całej nocy, jest wręcz odwodnione. Często rano mylimy uczucie ‘głodu’ z ‘pragnieniem’, dlatego warto rozpocząć dzień od wody. Można dodać dla zdrowia / smaku sok ze świeżo wyciskanej cytryny.

Pij wodę również pomiędzy posiłkami małymi łyczkami, gwarantuję Ci że będziesz bardziej ‘pełny’ a to też zmniejszy uczucie głodu.

Pij duża szklankę również przed każdym posiłkiem a na pewno mniej zjesz.

Opcjonalnie również można się skusić na napój ‘0’ kcal, w celu urozmaicenia lub gdy masz zachciankę na słodkie. To zdecydowanie powinno pomóc. Nie musisz się martwić, ponieważ te napoje nie mają kcal, to że szkodzą jest mitem, raz na jakiś czas nie zaszkodzi.

 

3) Nie rób zakupów z pustym żołądkiem

 

Nie możesz doprowadzać do sytuacji w której jesteś bardzo głodny i nie masz nic przygotowanego do jedzenia. Wtedy często ‘rzucamy’ się na jedzenie i nie kontrolujemy tego ile zjemy i jak zjemy. Nie chodź wtedy też na zakupy, przeważnie gdy jesteśmy głodni organizm daje nam znaki, i mamy ochotę na tłuste i słodkie jedzenie, których normalnie byśmy nie kupili.

Staraj się przygotować coś wcześniej jak możesz lub zaplanować mniej więcej, by zawsze mieć coś ‘zdrowego’ pod ręką, by nie tracić kontroli.

Równie ważne jest by kończyć gdy zaczynamy czuć lekkie nasycenie. Potrwa to około 15 minut zanim trafi informacja do naszego mózgu że jesteśmy nasyceni.

 

4) Uważne jedzenie

 

Staraj się wygospodarowywać czas na swoje jedzenie, niech to będzie nawet 15-20 minut. Podczas tego czasu nic innego się nie liczy tylko ty i jedzenie. Unikaj jedzenia w biegu i podjadania. Niech Twoje ciało i mózg przyswoją tę informację że właśnie przyjmujesz wartościowy posiłek. Nie spiesz się i skup się na jedzeniu w 100%, powąchaj, popatrz co jesz, powoli każdy kęs przeżuwaj. Najlepiej podczas jedzenia nie używaj żadnych rozpraszaczy: telefonu, TV itp… Ciesz się jedzeniem.

 

5) Wysypiaj się

 

Staraj się spać każdej nocy około 7-8 godzin. Wpłynie to bardzo pozytywnie na twój układ hormonalny, na twoje zdrowie, regenerację. To wszystko będzie miało pozytywne przełożenie na to jak bardzo jesteś głodny.

Jeżeli będzie ci się często zdarzało, że się nie będziesz wysypiał, będziesz miał większą ochotę na słodkie, i ogólnie będziesz chciał więcej jeść. Gdy śpisz za mało, zwiększa się wytwarzanie hormonu głodu – greliny oraz spada wytwarzanie hormonu sytości – leptyny.

Dlatego zawsze staraj się spać minimum te 7 godzin.

Moja rada jest też taka, żebyś zadbał również o jakość snu.

 

Michał Małecki

 

No Comments

Post A Comment