4 KROKI, KTÓRE POMOGĄ CI SCHUDNĄĆ

 4 KROKI, KTÓRE POMOGĄ CI SCHUDNĄĆ

1. Podstawa czyli ćwiczenia fizyczne

Prostym sposobem na zmianę, będzie rozpoczęcie przygody z bieganiem lub ze zwykłymi spacerami.
W ciągu godziny biegania możemy spalić nawet 1000 kcal – wystarczy jedynie założyć wygodne sportowe buty i ruszyć przed siebie.
Świetnym pomysłem będzie robienie krótkich przerw, które wypełnimy ćwiczeniami rozciągającymi – taki zestaw aktywności poprawi ukrwienie naszych mięśni i zwiększy wydolność organizmu.
Równie dobrym pomysłem będą inne aktywności wymagające ruchu całego ciała takie jak : basen czy areobik. Woda stawia duży opór, którego pokonywanie wymaga spalenia kalorii oraz harmonijnie rozwija różne partie mięśni – efekty poprawi urozmaicanie pływania różnymi stylami. Ćwiczenia aerobowe „fat burning”, czyli dosłownie „spalające tłuszcz” nie wymagają skomplikowanych ruchów oraz odbywają się na wolnym powietrzu w takt przyjemnej muzyki. Również można skorzystać z usług trenera personalnego który pokaże podstawy wszystkich ćwiczeń i pomoże dobrać odpowiedni zestaw dla każdego indywidualnie.
Zapraszamy do naszego studia treningów personalnych na terenie Wrocławia na bezpłatną konsultację.


.

2. Zmiana prostych nawyków

Jeśli nie możemy wygospodarować wystarczającej ilości czasu na ćwiczenia fizyczne, warto pomyśleć strategicznie o codziennych czynnościach. Dobrym rozwiązaniem będzie zastąpienie windy schodami podczas codziennej drogi do pracy.
Prostym przykładem zmiany nastawienia może okazać się wypicie szklanki wody przed posiłkiem – w ten sposób żołądek wypełnia się co ułatwi ograniczenie ilości jedzenia.
Powinniśmy jeść wolno – informacja o tym, że jesteśmy najedzeni dociera do naszego mózgu dopiero po około 20 minutach.

 

3. Warto zmienić przyzwyczajenia żywieniowe – dieta

Wraz z ćwiczeniami fizycznymi i prostymi nawykami powinniśmy pomyśleć o zastąpieniu w naszej diecie tłuszczu i pustych kalorii.
Warto sięgnąć po kuchnię wegetariańską – znajdziemy mnóstwo przepisów na lekkie potrawy, zdrowsze i smaczniejsze od fastfoodów.
Użycie tuczącego białego cukru może zostać wyeliminowane dzięki stosowaniu cynamonu i wanilii. Owoce i błonnik Wysokokaloryczne napoje gazowane powinny ustąpić miejsca naturalnym sokom – te z dodatkiem marchewki i pietruszki pomogą Ci zahamować apetyt. Można pokusić się o włączenie do diety pieczywa razowego, żytniego oraz przekąsek zbożowych. Produkty te bogate są w błonnik – zwiększają one swoją objętość w żołądku co również pozwoli nam jeść mniej.

 

4. Więcej snu

Sen ma wpływ na trzy istotne czynniki: metabolizm, apetyt oraz na wybór pożywienia. Wpływa na dwa ważne hormony w naszym organizmie: leptynę oraz grelinę. Leptyna odpowiada za zmniejszenie apetytu (gdy jej poziom jest wysoki, czujemy się pełniejsi), natomiast grelina jest hormonem odpowiadającym za pobudzenie apetytu (nazywa się ją hormonem głodu). Gdy śpimy zbyt krótko, zmniejsza się poziom leptyny, a zwiększa greliny. W efekcie, gdy się budzimy mamy większy apetyt oraz silniejszą potrzebę zjedzenia posiłku o wyższej kaloryczności.

 

Autor: Michał Małecki

No Comments

Post A Comment